Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09.2011 20:06 - Хляб
Автор: mirrorman Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 4247 Коментари: 11 Гласове:
18

Последна промяна: 11.09.2011 11:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Хляб на прага за човеците под прага

В тази малка, незначителна страна, със своята странна историческа, политическа и социална реалност, живеят... извинявам се...оцеляват предимно хора с доходи на или под физическия екзистент минимум, както се казва. В същата тази страна се намират и такива щастливци, които не остаряват млади от ежеминутни грижи за храна, отопление и облекло. Те се съмняват в здравомислието на онези, които извървяват километри за да купят олио по-евтино с 20 стотинки, защото позлват само зехтин екстра върджин за 15 лв. Не могат да си обяснят защо по-простоватите хора отказват да проумеят, че зехтинът е много по-здравословен и по-вкусен.Не ползват градски транспорт не само защото имат автомобил за 50 хил. лв, но и защото там е претъпкано с онези, които пътуват евтино към някой евтин магазин и на всичкото отгоре си позволяват да миришат на пот и мръсотия. Щастливците в тази страна не се потят, защото имат климатици навсякъде: в дома, колата, офиса. Те са в недоумение как е възможно онези другите, отблъскващите хора да не си пускат климатиците и бойлера по-често, както и да не се преобличат през 2 часа, да не се пръскат с по-трайни парфюми за по 200 лв. Моля, някой доброволец да им обясни, че много хора в тази страна са виждали климатик само в безгрижните реклами по телевизията, в която за да се стоплиш или разхладиш просто трябва да натиснеш бутон на дистанционното. Някой да им посочи, че сумата, която харчи един бойлер за едно подгряване е равна на сумата на хляба за едно хранене. Някой първо да им обясни какво е насъщен хляб. Някой да им покаже книгата върху която са се клели отиващите на смърт, на които дължим съществуването си днес. В тази книга пише: "Хляба наш насъщен дай ни и днес." Хляба, не скаридите, трюфелите, прошутото, екзотичните подправки и плодове, отлежелите вина. Някога Христос разчупвал хляб на приятелите си и им казвал да си спомнят за него докато го ядат. Някога той засищал духовния глад на тълпата със слово, а телесния - с хляб. Някога той разчупвал хляба от трапезата на престъпниците, изедниците и омерзените...И някога една мръсница помазала краката му със скъп аромат и сълзи...
Аз лично не искам да имам нищо общо с хора, които отказват да разговарят със смърдящи събеседници, не биха им отишли на гости, не биха преглътнали хляба им и не биха отпили от водата им. Не ги признавам нито за по-изтънчени, нито за по-стойностни, за по-културни, по-разбиращи или по-знаещи. Аз и за човеци не ги признавам. Не се засягайте ако има за какво. Аз съм само един глупав християнин с архаични ценности.Вие се реете нависоко, а аз рина в дълбокото.
Не, не ви казвам да ядете само хляб за да се изживявате като светии. Никой не се нуждае от светостта ви. Но от човещината ви има крещяща и кървяща нужда. Ако сте наистина изтънчени познавачи на изисканите ястия, нахранете с обикновен хляб някой, който не е хапвал от дни. Внимателно го наблюдавайте докато поглъща сухите залъци. Можете ли да докажете, че естетиката и задоволството, с което вие бихте консумирали порция стриди и чаша първокласно френско вино, са по-насищащи? Благородството и изтънчеността с които се стараете да запълните всеки аспект на живота си е фалш и разложение ако изключват от него тези, които никога не са се докосвали до тях.
Не е толкова просто казвате? В най-студения ден оставете топъл хляб на прага на бедна къща. Почукайте и се скрийте. Това достатъчно просто ли е?
Някога човекът, потта и хляба са били неразделни. И може би хлябът тогава е бил по-човечен, потта по-насъщна, а човека по-ароматен...Някой спомня ли си?





Гласувай:
18



Предишен постинг

1. vahisht - По скоро....
09.09.2011 20:30
камила ще премине през иглено ухо, отколкото.......
Поздравления !!!
цитирай
2. darcy - Затри ме бе!
10.09.2011 10:37
Силен текст.
цитирай
3. dorichela - Много хора забравят, самозабра...
10.09.2011 13:55
Много хора забравят, самозабравят... Защото е по-лесно.... Човещината е рядко срещано качество.
Поздрави за текста!
цитирай
4. spookey - Картофи не може ли?
10.09.2011 15:34
:D
цитирай
5. lisa19 - Същиса ме!!!
10.09.2011 20:19
Браво! Поздрав!
цитирай
6. froid - Браво!
12.09.2011 18:00
Много силно...
цитирай
7. veskopetrov - За всички злини в родината съм виновен аз.
14.09.2011 05:15
Не минава ден без да си го помисля.
цитирай
8. анонимен - Какво прави човек с такава смрад...
24.04.2012 15:11
Какво прави човек с такава смрадлива гнусна пълзяща гъсеница като теб?
Внимавай, да не се задушиш сам от злобата си.
ГНУСНА ПОМИЯ!

цитирай
9. анонимен - До всички тракотюфлеци
28.04.2012 19:49
Луд на шарено се радва
Особености на историческия автохтонизъм
Автор: мглишев
...................................................................
Докато си говорим в блоговете (и на още няколко места с други събеседници), забелязвам някои общи характеристики на автохтонисткия "дискурс", както биха го казали в "Литературен вестник". Доста показателни. Тези харатеристики се отнасят до отношението към темите на разговор и към опонентите на автохтонизма. Без особена подредба ще нахвърля наблюденията си тук. Това са само фактите, без коментар към тях. Смятам ги за интересни, доколкото автохтонизмът вече е доста силно убеждение по исторически въпроси. Тук не разглеждам вероятните причини за появата и разцвета на това относително ново течение в историческите представи на част от българите за далечното минало на страната и народа им. Може би си струва да отбележа, че един от първопроходците на българския автохтонизъм е журналистът Стоян Шангов, работил в началото на ХХ в. И Ганчо Ценов, разбира се.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Основното автохтонистко убеждение е, че българите са генетично, езиково и културно-исторически потомци и наследници на античните траки.

Автохтонизмът отхвърля демографското и културно значение на варварските миграции на Балканите и в цяла Европа в ІІІ-ВІІ в. Повечето автохтонисти са убедени, че славянско нашествие в ВІ-ВІІ в. няма, а някои вярват, че цялата славянска езикова група е рожба на руска пропаганда.

Автохтонистите смятат езикознанието като наука за несъстоятелно и средновековните източници за фалшификати. По този начин се разграничават рязко от конвенционалните научни методи на изледване. Същевременно сами често прибягват до така наречените "народни етимологии".

Автохтонистите са убедени в съществуването на заговор срещу българското минало. Това прави убежденията им повече теория на конспирацията отколкото хипотеза за произхода на конкретен народ.

Склонни са да смятат опонентите си за част от заговора. Всяко изказване против автохтонизма е схващано като проява на противобългарски убеждения.

По принцип изпитват недоверие и към античните автори, но с двоен стандарт - някои от античните все пак казват по нещо вярно там, където се появи бегла възможност за тълкуване на техен текст в полза на родството между траки и други народи (като предположението винаги е в полза на тракийското влияние над съседа).

Убедени са, че траките/българите са едновременно автохтонни и че са пътували много (като номадите, но... без да са номади).

Смятат, че "номад" и "варварин" са оценъчни термини.

Автохтонистите са убедени, че траките са имали своя писменост, различна от гръцката, линеарната, финикийската и фригийската. Често обаче допускат, че тези графични системи са повлияни от тракийската.

Отъждествяват всички неавтохтонни теории за произхода една с друга. За автохтонистите остава общо взето неизвестно, че иранската, полиетничната степна и тюрко-алтайската теории са в спор помежду си.

Автохтонистите често преминават в забележки на лична основа по време на спор. По това донякъде напомнят някои фундаментаристки социалистически позиции - като отхвърлянето на обективизма в историографията.

За тях патриотизмът е водещо убеждение, а не толкова търсенето на фактите. Те смятат, че патриотизмът е достатъчно основание за всяко едро заявление. За тях автохтонизмът е по-скоро кауза отколкото научна теза.

Автохтонистите имат предпоставена теза, в чиято полза търсят доказателства. Този подход ги отличава силно от конвенционалните учени, които първо натрупват маса от факти, а чак след това я тълкуват.

Имената на историци като Васил Златарски и Петър Мутафчиев са анатема за автохтонистите. В тези автори те виждатпроводници на чужди интереси, а не учени.

Автохтонистите обикновено не познават най-новата историческа и археологическа литература на специалистите и се борят с твърдения отпреди двайсетина-трийсет години.

Автохтонистите са склонни да омаловажават, а в някои случаи - и да отхвърлят Великото преселение на народите като демографски фактор в историята на Европа.

Периодичните нахлувания на нови индоевропейски народи са терра инцогнита за автохтонистите. Според мнозинството от тях траките са автохтонно балканско население, родствено с предгръцките пеласги и критски минойци, а не с индоевропейци като ахейските гърци.

Автохтонистката хипотеза за произхода на българите не се изчерпва само с етногенетичните процеси. Тя обхваща историята на Средиземноморието, Черноморието, северна Африка и Средна Азия и я тълкува неизменно в полза на твърдението, че в предантичните периоди, Античността, а защо не и Средновековието българите/траките са (единен) етнос, доминирал политически, демографски и културно над огромни територии.

Автохтонистките идеи не са формирали стройна хипотеза. Различните автохтонисти имат различни представи и частни насоки на интерес, където се задълбочават. За едни е привлекателна епохата на Константин Велики, за други - древният Египет, за трети - шумеро-акадската, вавилонската и асирийската цивилизация, а четвърти се интересуват от въпроси на кирило-методиевистиката докато пети четат основно Херодот. Всички те имат значителни противоречия едни спрямо други, но ги пренебрегват.

Автохтонистите често си служат с понятия като "укриване" и "разкриване". Водени са от нещо като чувство за мисия към българщината. Обичат да смайват публиката със смели и несъмнено патриотични твърдения.

Не се интересуват от история на комуникациите, дипломатическа история, история на ежедневието. Предпочитат да се задълбочават във въпроси, които схващат като политическа теория и един вид фолклористика на древните общества. Археологията ги интересува сравнително слабо.

Автохтонистите са привлечени предимно от изводи; пътят на достигането им ги интересува относително малко.

Няма застъпници на автохтонизма сред историците, цласическите филолози и археолозите. Обикновено става дума за лица от така наречената техническа интелигенция, юристи, журналисти, писатели или лекари, за които историята е вид хоби.

В писането си автохтонистите често използват изобилие от главни букви, гръмка реторика и удивителни, което отново ги отличава от принципно сдържаната конвенционална научна проза.

Автохтонистите не се влияят от опонираща аргументация.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Възможно е с времето да добавя още бележки към този кратък списък. Ще се радвам, ако и други го направят.

Горните наблюдения се отнасят преди всичко до автохтонистите в България. Доколкото знам, автохтонни исторически идеи има у руснаци, турци, французи и британци.

В Русия те свързват днешното население на европейските части от страната със скити и сармати. Като и руските автохтонисти са любители на бомбастични твърдения.

В Турция става дума за произхода на днешните жители от античните фригийци, лидийци и кари. Крайните предположения и липсата наинтерес към твърденията на конвенционалните университетски учени са налице и там.

Във Великобритания автохтонизмът е от по-различен. Там представителите му са университетско течение учени-историци като Дейвид Рос от Абърдийн, които смятат, че келтско нашествие в Британия не е имало, а езикът и културата на Шотландия, Уелс и Ирландия се дължат на мощното влияние на галски търговци и друиди в Британия в периода ВІ-І в. пр. Хр. Спорът им с мнозинството техни колеги с конвенционални убеждения тече в рамките на академичния дискурс.

Във Франция автохтонизмът е донякъде институционализиран. Без да отхвърля Великото преселение на народите и нашествията на франки, бургунди и готи, френската образователна система отдава най-голямо значение на галския субстрат в етногенезиса на съвременните французи.

----------------------
Разбира се, най-безумен е другият български автохтонизъм - този на Македонската Академийа на Науките и Уметноста. Няма нормален българин, който да не се отнася с насмешка към претенциите на братовчедите ни за античен произход. Същевременно обаче мнозина нормални българи се гордеят със своя собствен античен произход. Явно не си дават сметка, че едно официализиране на автохтонизма тук би дало легитимност и на БЙРМ-овските претенции и би утвърдило моралното право на македонските комшии да твърдят, че не са българи. Древните македони все пак не са траки, пък и в БЙРМ все пак признават някакъв славянски елемент в етногенезиса си, докато родните автохтонисти тук смятат "славянин" едва ли не за мръсна дума. На това отгоре траки и македони често са били във вражда помежду си (още от преди времената на Филип и Александър, а и по времето на войните на Диадохите и Епигоните), така че евентуален успех на автохтонната хипотеза в България и въвеждането й в образователната система биха доказали в очите на публиката, че всъщност македонците и българите не просто са два отделни народа, а и врагове от хиляди години насам (защото публиката на Балканите все още вярва в такива неща като "братски народ" и "изконен враг").
Дотук с патриотизма на автохтонистите. Привържениците на тракийския ни произход уж искат да възвеличават България, а де факто работят против българската кауза в Македония.
Ако в МАНУ се усетят, първото задгранично признание на автохтонната българска хипотеза ще дойде от Скопие :)



цитирай
10. анонимен - Луд на шарено се радва :: По повод ...
28.04.2012 19:50
Луд на шарено се радва :: По повод няколко автохтонски ...
Автор: mglishev

Ще пусна няколко свои коментара върху блога на Спароток (Павел & Димитър) като самостоятелен постинг накуп. Става дума за коментари относно последните постинги - за тракийските владетели на Микенска Гърция, за надписа на 4500 г. и за кирилицата.

Към "За тракийските господари...":

Поне един писмен извор да имаше, който да твърди това :) "Тракийски господари на микенските гърци..." Генеалогичните митове за микенската епоха изобщо не разкриват такава картина. Ако си припомним "Илиада", там микенците и траките всъщност са врагове - тракийският цар Резос се сражава и загива на страната на Троя, нападната от микенския [в]анакс (цар) Агамемнон и съюзниците му.
Ако приемем легендите за форма на историческа памет, то родът на Пелопс и Атрей (а точно Пелопидите и Атридите царуват в Микена) определено не се свързва с Тракия, а с планината Сипилос в Азия.
Хе-хе, тук просто очаквам някой фен на траките да заяви, че щом някой е от Азия, той също е трак... и цялата Троянска война да излезе вътрешен конфликт между траки :)
Впрочем, одеве Тезей беше трак, както и горгоната Медуза трябваше да бъде историческо лице (тракийка), а не хтонично чудовище. Светът просто не подозира, че гръцката митология е тракийска :D

"Пеласгия" никога не е съществувало като име. Няма го в нито един текст. Има обаче пеласги - а те също не бива да се бъркат с микенското население. По времето на микенската култура няма общо название на днешните гръцки земи - със сигурност "Пеласгия" не е фиксирано никъде. Има Пелагония в северна Гърция от по-късно време и, разбира се, Пелопонес, "островът на Пелопс", макар че си е полуостров.

Разбира се, че дадените старинни имена са индоевропейски - нали и траките, и микенците са все част от индоевропейското езиково семейство ;) Преди 3500 г., когато и микенците, и траките са били относително ново население на Балканите, между тях със сигурност е имало доста подобия.
Kauno спокойно може да идва от старогръцкия глагол "kauw, kauein" - затоплям, нагрявам, паля.
Oduruwiio - може би от 'wde за "песен".
Korete - вероятно вариант на добре познатото "kouretes", млад воин.

Откъде е тази чума (да не е морът от "Илиада"?), защо непременно микенската аристокрация трябва да е от тракийски произход и кои източници го твърдят остава неясно, разбира се.


Към същия постинг:

Като стана дума за празника, може би щеше да е хубаво някой да се сети, че кирилицата е съставена в България, за българи и най-вероятно от българин. Става дума за св. Климент Охридски, който нарича труда си с името на своя учител св. Константин-Кирил.

Само дето Кирил е съставил глаголицата във Византия и не за българите, а за моравците (чехите). Днес глаголицата е забравена, а кирилицата се е разпространила доста надалеч, включително и извън славянския свят. Всичко е започнало оттук. Ето едно реално българско достояние. Без свети Климент Охридски и св. Наум Плисковско-Преславски кой знае кога, как и дали щяха да се покръстят и ограмотят русите. И как и дали щяха да пишат сърбите и власите (защото и те стотици години са ползвали кирилицата).

Като казах "власи", факт е, че Влашкото, Мунтянското (Трансилванското) и Молдовското воеводство, впоследствие княжества, започват съществуването си като бивши български провинции. Румънската политическа история започва в края на ХІІІ в. като влашките държави следват български политически и културни образци. Ето това е нещо истинско - като кирилицата.

Факт е, да речем, че български вина са били пити с удоволствие от Луи ХІV и Чърчил. Че розовото ни масло е прочуто. Че Джон Атанасов е от български произход. Че родът на Асеневци е просъществувал в Италия стотици години след османското нашествие тук. Че българите са най-проспериращото и просветено население в Османската империя през ХІХ в. Че Съединението е извършено без кръвопролития. Че неопитната българска армия е надвила по-опитната сръбска при Сливница след марш на скок. Че празнуваме деня на писмеността си. Ето това са истински неща, факти. Неща, с които реално да се гордеем, а не измислици.


Към този за кирилицата:

Св. Климент Охридски и св. Наум Преславски явно трябва да минат за древни траки... явно, че и кана сюбеги Борис (или по новому "от Бога князът на българите Михаил") следва да бъде разпознат като тракийски династ. Ох, не, ще ме скъсаш от смях.
Сто на сто Преславската школа и Кутмичевица са на местата на стари светилища на Бендида, а св. Климент през ден е слизал до мистериалната пещера за манастирско винце :D

А че йотуваното "о", демек познатото ни "ю" си е баш лигатура на йота с омикрон в унциален шрифт от ІХ в. хич и се не сещаш. Кирилицата е голяма работа, ама чак с линеарите не се родее.

Хайде, патриоти, оставям ви да ревете по трезвата наука :)


Отново към "Тракийските господари..."

Несъмнено...

"sparotok написа: Факт е също, че във вените ни няма азиатска кръв, а основният антропологически тип в България е понтийският, т.е. тракийският.
Това е също повод за гордост, а туранските измишльотини ...си остават измишльотини."
... точно, ама точно за това говорят:

- Плиска, неизвестна през Античността;
- Мадарският конник (траките, кой знае защо, нямат монументални релефи);
- розетата от Плиска (траките и с руни не пишат);
- титлите на българските аристократи от Първото царство, срещащи се още в османотурска, селджукска и монголска употреба (багатур, багаин, боил, к(х)ана), но не и в тракийска;
- мотивът за петте стрели с пряк паралел в монголския фолклор, но не и в Орфеевите химни;
- триделното разделение на властта между хана, капхана и ичиргу боила с пряк паралел не само у монголите, ами направо у японците (но не и между траките);
- прякото споменаване на укрепени "аули" с пряк паралел у казахите (тракийски аули, anyone?);
- вписаните правоъгълници в основата на първите български капища (траките строят планински светилища без квадратен план);
- кавалерията (траките нямат, но азиатските народи са конни народи);
- обичаят да се носи плитка или опашка на обръсната глава с пряк паралел у манджурците;
- наличието на халчести ризници у българите (така наречените "тулсхи" от Преславския надпис, разчетен през чувашки и кумански) с пряк паралел у татарите и без паралел у траките;
- наличието у монголските нашественици в ХІІІ в. на кланове "булгар" и "маджар";
- окончанието на собствения ни етноним "българи" с пряк паралел за множествено число у всички тюркски, алтайски и повлияни от тях народи - татари, маджари, авари, хазари...(но не и между тракийските племена);
- племенните и родови названия без съответствия у траките: Ермиар, Вокил, Дуло, Котраг(ир), унугур, сарагур...;
- наличието на централизирана държава, военна монархия на фона на тракийския политически хаос;
- пожеланието "сто години да живее" за владетеля в противовес на тракийското схващане, че владетелят а) по принцип е безмъртен и б) че животът е страдание;
- издигането на десетки официални каменни надписи с текстове на договори, известия за победи и инвентари на фона на оскъдните частни надгробия на траките;
- личните имена като: Ирник, Орхан, Кубрат, Исперих, Баян, Кубер, Алцек, Котраг, Тервел, Кормисош, Винех, Умор, Токту, Телериг, Кардам, Крум, Диценг, Омуртаг, Борис, Расате, Кракра, Есхач, Исбул, Онегавон... все без паралел у траките, но с редица близки форми у тюрки и алтайци - особено Умор, Крум, Токту, Орхан и Есхач;
- липсата на засвидетелствани имена като Реметалк, Ситалк, Медок, Севт, Бизас, Мета у българите;
- липсата на тракийски племенни названия като меди, дии, одриси, дантелети, бастарни у българите;
- съществуването и до днес на народ, наричащ себе си булгар на мястото на някогашна Волжка България, източно от гр. Казан в Русия, в днешната република Татарстан, бивша Булгаристан. Където траки не са и стъпвали.

Всичко това, о, да, несъмнено сочи само и единствено пълно родство между българи и траки. И никаква ама никаква азиатска кръв у българите, как съм могъл изобщо да си го помисля :D

Любопитен съм, между другото, дали ще пуснеш и този ми постинг.

А, докато не съм забравил: "таркан" в Орхонските надписи се споменава, според Йорданка Бибина, т. 1 на "История на турската литература", изд. "Марин Дринов", София, 2000, стр. 52 в надгробния надпис на Кюлтегин хан. Таркани има и в османска употреба, у ходжа Садеддин, "Корона на историите", прев. Мария Калицин. И, разбира се, в българските каменни надписи от VІІ-ІХ в., публикувани от Бешевлиев, но не и в тракийска употреба.

(Замислям се за всеки случай да копирам коментара си.)

Сега ми светва, че освен дето си измислят, автохтонистите са расисти. Тях ги е срам от едно далечно и отдавнашно родство с азиатските конни народи. Срам ги е от евентуална връзка дори със славянската езикова група (та автохтонците отричат съществуването й). Срам ги е от евентуална връзка с ираноезичните народи (нищо, че иранците и славяните са индоевропейци също като траките). Смятат гърците за по-долен народ от траките, а траките - за "най-възвишената раса". Това е чист расизъм. Освен всичко друго е и измислица, разбира се, но е и расизъм. Хитлер би се гордял с автохтонците.

Автохтонците покрай расизма и склонността си към фантастика са готови и да признаят на съседна Македония отделна етническа принадлежност от българската - защото вече прочетох коментари, че македонският народ бил древен като българския. [i]Като[/i] българския ли? Нима македонците не са българи за автохтонците? това смятам аз за предателство. Заради някакви фантастични идеи затраки и не знам си какво да се откажем от кръвта на Тодор Александров и Гоце Делчев, от цар Самуил и Куберовите българи... срамно е. Да изтървем питомното заради дивото и живата Македония заради отдавна изтлелите и чужди на нас траки... до това води незнанието.

И при това автохтонците никога не водят спор по същество, никога не остават при сухите факти, а често минават в лични нападки. Защо? Само от възмущение ли? Или от слабост на позицията? За автохтонците всяка втора дума в спор е: "предател". За мен предателството обаче е българин да заяви, че македанският народ е "като" българския. Не знам за вас, момчета и момичета автохтонци, но моят произход е от Западна България. Имам роднини и приятели от Знеполе и Македония. Част от тях са облъчвани от македонистката пропаганда, рожба на стария сръбски политически цинизъм. Друга част от тях са направо сръбски граждани и преживяват унижения, защото са българи. И на фона на това трябва да слушам фантастика за траките? И "признания", че македонците са "като" българите, сиреч не точно българи?

Към незнанието и расизма на автохтонците се добавя и тяхното нехайство за реалната национална кауза. Никога повече не си позволявайте да наричате някого "предател", щом сте автохтонци.

Смятам да пусна това и като постинг за всеки случай. Вече имах един спрян коментар тук, при това без обидни квалификации в него. Интересно ми е дали този ще мине - би било справедливо, щом досега аз е трябвало да търпя глупости
цитирай
11. demograph - Поздрав за казаното от вас в блога ви
29.07.2015 23:17
Повод да вляза тук беше един ваш блестящ коментар в спароток.блог.бг, с който се върнах в романтиката на чистото си детство. Ставаше дума за ромфеята. Като прочетох коментара ви, разбрах, че сте дълбока вода. Да сте жив и здрав.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mirrorman
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 33138
Постинги: 15
Коментари: 62
Гласове: 116
Архив